Blog



"Een verhaal nodigt de luisteraar uit om in twee werelden tegelijk te zijn; die van de verteller en in zijn eigen wereld."

Stephen Denning

Remise: waarom deze naam en dit logo?

woensdag, 02 juni 2010 - 14:41
“Lausanne. Mijn naam. Hoe kom ik eraan? Mijn opa heet Laurens, mijn oma heet An. En daarom heet ik nu Lausanne.” Dat versje zei ik op toen mijn opa en oma 50 jaar getrouwd waren. Ik was toen 6. En ook daarna heb ik mijn naam nog geregeld verklaard, die komt ook zo weinig voor.
Mijn achternaam, Mies, komt terug in ‘Remise’. Een remise (voor trams bijvoorbeeld) is een ‘rusthalte’, een pas op de plaats. In mijn remise mogen mensen en organisaties op verhaal komen, dat is mijn bedoeling. Er is ruimte voor reflectie. Om daarna, opgeladen, koers te kiezen en de beweging weer in te zetten.
De tegengestelde vorm in mijn logo verwijst ook naar reflectie, naar betrokkenheid van een tweede partij, naar verder komen. Bovendien kun je er twee aanhalingstekens in zien, en die staan voor citaten en verhalen die ik zorgprofessionals en cliënten probeer te ontlokken. Het logo is ontwikkeld door Maria Fennis, van F&= in Amsterdam.
 



Er zijn nog geen reacties geplaatst


Laat een reactie achter

Naam
E-mailadres
Bericht
Typ de code links hier in: